Liikekiinteistön perussiivous

Liikekiinteistön perussiivouksen hyödyt

Hyvin suunnitellut perussiivoukset ovat oleellinen osa liikekiinteistöjen puhtautta ja parantavat tilojen käyttäjien työn tuottavuutta sekä tiloissa työskentelevien työhyvinvointia.

Suosittelemme liikekiinteistöjen perussiivouksia suoritettavan tilaajan sekä palveluntuottajan välillä suunnitellun vuosikellon mukaisesti, jolloin työt ja puhtaanapidon kustannukset saadaan jaettua jopa kahden seuraavan vuoden ajalle.

Liikekiinteistöjen ammattimaisesti suoritetut perussiivoukset

  • parantavat tilojen käyttäjien viihtyvyyttä,
  • ehkäisevät kausi-influenssojen leviämistä,
  • parantavat sisäilman laatua,
  • pidentävät pintamateriaalien, ilmanvaihtokoneiden ja tuotantolaitteiden käyttöikää,
  • parantavat ylläpitosiivouksen tehokkuutta sekä
  • helpottavat kiinteistön kulujen hallintaa.
 
Käymme asiakkaidemme kanssa tarkasti läpi tarjottavien perussiivoustöiden laajuuden sekä niiden tavoitteen tarjouksen tekemisen yhteydessä.
 

Pyydä tarjous perussiivoukselle

Meidän kauttamme saat tilattua ammattimaiset, luotettavat ja laadukkaat perussiivoustyöt. Ennen tarjouksen antamista tulemme kartoittamaan siivoustarpeesi ja tilasi, sekä millaisia perussiivoustöitä tiloihin kannattaisi tehdä.

Miksi valita Moneks?

Siivoustyön laatu

Laadukkaiden palvelujen takaamiseksi ja parhaan lopputuloksen saavuttamiseksi valvomme ja johdamme kaikki siivous aina itse, ja töiden tekemisestä vastaavat omat siivousalan erikoisosaajamme (ei alihankintaa). Laadunvalvonta pohjautuu kansainväliseen INSTA 800-standardiin.

Kustannussäästöt

Palvelumme vastaavat aina asiakkaidemme toiveita ja tilojen siivoustarvetta. Palvelukokonaisuutta muokataan kustannustehokkaiden palvelujen tuottamiseksi.

Pysyvä henkilöstö työkohteella

Kaikilla asiakaskohteillamme on nimetyt työntekijät sekä työnjohtaja. Henkilöstövaihdoksia voidaan tehdä asiakkaidemme pyynnöstä.

Saavutettavuus ja yhteydenpito

Oma yhteyshenkilönne vastaa puheluihin nopeasti ja asiat hoidetaan tehokkaasti eteenpäin. Sähköpostilla vastaanotettuihin yhteydenottoihin vastaamme 24 tunnin sisällä.

Reklamaatioiden korjaaminen

Reklamaatiot korjataan viimeistään seuraavan arkipäivän aikana. Reklamaation korjauksesta raportoidaan erikseen asiakkaalle.

Ota yhteyttä

Kuinka usein liikekiinteistöjen perussiivous kannattaa suorittaa?

Liikekiinteistöjen perussiivouksen tarve riippuu tilojen kävijämääristä ja tilaajan puhtaudelle asettamista tavoitteista. 

Yleisesti voidaan kuitenkin todeta, että harvemmin suoritettavia perussiivoustöitä, kuten esimerkiksi teknisten tilojen perusteellista pölyjen poistamista kannattaa tehdä tarpeen mukaisesti, esimerkiksi 3-5 vuoden välein, kun taas suuremmalla käytöllä olevien tilojen perussiivoustöitä on syytä suorittaa 1-2 kertaa vuodessa.

Suurella käytöllä olevien tilojen, kuten esimerkiksi kiinteistön kuntosali- sosiaali-, WC- ja aulatilojen perussiivouksia kannattaa suorittaa säännönmukaisesti 2-4 kertaa vuodessa.

Alla on lueteltuna perussiivouksen näkökulmasta optimaalisia puhdistusvälejä:

Tila

Kuinka usein perussiivous kannattaisi suorittaa

Aulat ja yleiset oleskelutilat

1-2 kertaa vuodessa

Porraskuilut ja hissit

1-4 kertaa vuodessa

Sosiaali- ja WC-tilat

2-4 kertaa vuodessa

Neuvottelu- ja edustustilat

1-2 kertaa vuodessa

Jätehuoneet

2-4 kertaa vuodessa

Tekniset tilat

3-5 vuoden välein

Liikekiinteistöjen perussiivoustöiden suunnittelu

Liikekiinteistöt ovat kaupallisessa käytössä olevia kiinteistöjä, joiden tiloissa saattaa toimia useita eri yhtiöitä ja jotka yleensä tarjoavat käyttäjilleen erilaisia palveluja, kuten, tarjoamiensa tilojen käyttömahdollisuuksia tai vähittäiskaupan-, ravintola-, pysäköinti- ja aulapalveluja.

Säännönmukaisesti suoritettavien perussiivoustöiden ennalta sopiminen säästää muiden perussiivoustöiden tuomien hyötyjen lisäksi tilaajan aikaa ja takaa suurella käytöllä olevien tilojen puhtaana pysymisen vuodesta toiseen.

Perussiivoustöiden laajuudesta ja suoritusajankohdasta on kannattavaa sopia ylläpitosiivoustöiden sopimisen yhteydessä.

Perussiivoustöitä suunniteltaessa on hyvä huomioida ainakin seuraavat asiat

  • kiinteistön käyttöturvallisuuteen- sekä tiloissa turvalliseen liikkumiseen liittyvät seikat.
  • kiinteistössä suoritettavien ylläpitosiivoustöiden laajuus.
  • tilojen puhtauden tason tavoite. Tavoitteen ollessa esimerkiksi, että sosiaali- ja suihkutiloihin ei pääse kertymään kiinnittynyttä- ja pinttynyttä likaa, säännönmukainen perussiivous kannattaa suorittaa vähintään 1-2 kertaa vuodessa.
  • töiden suorituksen ajoittaminen tilojen hiljaisimpiin käyttöaikoihin.
  • suunniteltavien perussiivoustöiden viimeisin suoritusajankohta ja laajuus.
  • tilaajan toiveissa olevien suurien perussiivoustöiden, kuten esimerkiksi kiinteistön lasikattojen pesu, tai teknisten tilojen perusteellinen pölyjen poistamisen suunnittelu kannattaa aloittaa hyvissä ajoin, sillä töiden suunnittelu vaatii aikaa ja -suorittaminen usein mittavia käytännönjärjestelyjä.
  • tilojen käyttäjien puhtauteen- ja perussiivoustyön suorittamiseen liittyvät toiveet.
 

Liikekiinteistöissä yleisimmin suoritettavia perussiivoustöitä ovat

  • porrashuoneiden- ja muiden yleisten tilojen lattiapintojen perusteellinen puhdistus 1-2 kertaa vuodessa,
  • ikkunoiden-, lasikattojen- ja muiden lasipintojen pesu,
  • tekstiilikalusteiden pesu,
  • saunaosastojen ja muiden edustustilojen perusteellinen puhdistus ennen tilaisuuksia,
  • sosiaali- ja WC-tilojen perusteellinen puhdistus,
  • yläpölyjen puhdistus ja
  • vuokralaisten muuttosiivoukset.
 
Tarkastamme ja hyväksymme suoritetut perussiivoustyöt yhdessä sovitun mukaisesti töiden suorittamisen jälkeen.

Mitä tilan laadukas perussiivous vaatii?

Kiinteistöjen ammattimaisesti toteutetut perussiivoukset vaativat

  • kiinteistön turvallisuuskäytäntöjen tuntemista,
  • perussiivoustöiden huolellista suunnittelua,
  • tarkkaa töiden sisällöstä ja ajankohdasta sopimista,
  • tilojen käyttäjien ohjeistamista perussiivousten aikana,
  • tarpeenmukaista kommunikointia töiden tilaajan ja palveluliikkeen välillä ennen perussiivoustöiden suorittamista, niiden aikana ja niiden jälkeen,
  • palveluliikkeen huolellista omavalvontaa perussiivousten aikana sekä
  • tehtyjen töiden tarkastamista sovitulla tavalla, niiden valmistuttua.
 
Ammattimaisten perussiivouspalvelujen toteutus vaatii korkeaa ammatillista osaamista sekä laadukkaita siivoustyössä käytettäviä työvälineitä ja kemikaaleja.