Toimiston perussiivous

Ammattimaisesti suunnitellut ja -tehdyt perussiivoustyöt ovat ensisijaisen tärkeitä toimitilojen puhtauden sekä tilojen käyttäjien viihtyvyyden kannalta. Perussiivoustöitä kannattaa suorittaa toimistotiloissa 1-2 kertaa vuodessa.

Pyydä tarjous perussiivoukselle

Meidän kauttamme saat tilattua ammattimaiset, luotettavat ja laadukkaat perussiivoustyöt. Ennen tarjouksen antamista tulemme kartoittamaan tilasi sekä mitä perussiivoustöitä tiloihin olisi hyödyllistä tehdä.

Toimistotilojen ammattimaisesti suoritetut perussiivoukset

  • parantavat tilojen käyttäjien viihtyvyyttä,
  • ehkäisevät kausi-influenssojen leviämistä,
  • parantavat tilojen sisäilmaa,
  • pidentävät pintamateriaalien käyttöikää,
  • parantavat ylläpitosiivouksen tehokkuutta sekä
  • helpottavat toimistotilojen kulujen hallintaa.

 

Käymme asiakkaidemme kanssa tarkasti läpi tarjottavien perussiivoustöiden laajuuden sekä niiden tavoitteen tarjouksen tekemisen yhteydessä. Tarkastamme ja hyväksymme suoritetut perussiivoustyöt yhdessä sovitun mukaisesti töiden suorittamisen jälkeen.

Toimistotilan perussiivouksen onnistunut toteutus

Perussiivousten ammattimainen suunnittelu vaatii kokemusta vastaavien töiden suunnittelusta sekä suorittamisesta. Meidän työnjohdollamme on yli 15 vuoden kokemus perussiivouspalvelujen suunnittelusta ja tuottamisesta.

Säännönmukaisesti suoritettavien perussiivoustöiden laajuudesta ja suoritusajankohdasta on kannattavaa sopia esimerkiksi ylläpitosiivoustöiden sopimisen tai palveluntuottajan kanssa pidettävän vuositapaamisen yhteydessä

Perussiivoustöitä suunniteltaessa on hyvä huomioida ainakin seuraavat asiat
  • tilojen ylläpitosiivouksen laajuus,
  • tilojen perussiivoustöiden viimeisin suoritusajankohta ja laajuus,
  • tilojen puhtauden tason tavoite. Jos tavoite esimerkiksi on, että WC- ja saniteettitiloihin ei pääse kertymään kiinnittynyttä- ja pinttynyttä likaa, kannattaa säännönmukainen perussiivous  suorittaa vähintään 1-2 kertaa vuodessa,
  • töiden suorituksen ajoittaminen tilojen hiljaisimpiin käyttöaikoihin, ja
  • asukkaiden ja tilojen käyttäjien puhtauteen ja perussiivoustöiden suoritukseen liittyvät toiveet.

Kuinka usein toimistotilojen perussiivous kannattaa suorittaa?

Harvemmin suoritettavia perussiivoustöitä, kuten esimerkiksi tekstiilikalusteiden pesua ja arkistotilan pölyjen poistamista kannattaa tehdä tarpeen mukaisesti esimerkiksi 2-3vuoden välein, kun taas suuremmalla käytöllä olevien tilojen, kuten WC-, keittiö- ja sosiaalitilojen perussiivouksia on syytä suorittaa 1-2 kertaa vuodessa.

Alla on lueteltuina erilaisia toimistotiloissa sijaitsevia tiloja sellaisilla perussiivouskertojen määrillä, joilla voidaan yleisimmin saavuttaa parhaat perussiivoustöistä saavutettavat hyödyt:

Tila

Kuinka usein perussiivous kannttaisi suorittaa

Toimistotilat

1-2 kertaa vuodessa

Keittiötilat

1-2 kertaa vuodessa

Neuvottelu- ja edustustilat

1-2 kertaa vuodessa

Sauna- ja uima-allasosastot

1-2 kertaa vuodessa

WC-tilat

1-2 kertaa vuodessa

Yleiset oleskelu- ja aulatilat

1-2 kertaa vuodessa

Arkistotilat

2 vuoden välein

Toimistotiloissa yleisimmin tehtäviä perussiivoustöitä ovat
  • ikkunoiden pesu ja sälekaihtimien puhdistus
  • keittiötilojen perusteellinen puhdistus
  • WC-tilojen perusteellinen puhdistus
  • saunaosaston perusteellinen puhdistus
  • edustustilojen perussiivous
  • yleisten kosketuspintojen, kuten toimistotuolien säätökahvojen pesu- ja kuivaus
  • yläpölyjen puhdistus
  • tekstiililattioiden pesu
  • tekstiilikalusteiden ja verhojen pesu
  • lattiapintojen suojakemikaalien poisto ja suojaus
  • muuttosiivous

Mitä tilan laadukas perussiivous vaatii?

Ammattimaisten perussiivouspalvelujen toteutus vaatii korkeaa
ammatillista osaamista sekä laadukkaita siivoustyössä käytettäviä
työvälineitä ja kemikaaleja.

Taloyhtiön tilojen ammattimaisesti toteutetut perussiivoukset vaativat ammatillisen osaamisen lisäksi

  • asiakkaan turvallisuuskäytäntöjen tuntemista,
  • perussiivoustöiden huolellista suunnittelua,
  • tarkkaa töiden sisällöstä ja ajankohdasta sopimista,
  • tilojen käyttäjien ohjeistamista perussiivousten aikana,
  • tarpeenmukaista kommunikointia töiden tilaajan ja palveluliikkeen välillä ennen perussiivoustöiden suorittamista, niiden aikana ja niiden jälkeen,
  • palveluliikkeen huolellista omavalvontaa perussiivousten aikana sekä
  • tehtyjen töiden tarkastamista, niiden valmistuttua.
Perussiivous Muuttosiivous